ويژگي‌هاي دستگيره در و پنجره upvc

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

ويژگي‌هاي دستگيره در و پنجره upvc

۲۵ بازديد

شايد در نگاه اول دستگيره در و پنجره upvc نبايد با ديگر انواع در و پنجره فرقي داشته باشد. هر گونه كه آن در‌ها و پنجره‌ها باز مي‌شوند درب و پنجره upvc نيز بايد باز و بسته شود. اما وقتي براي خريد يك دستگيره براي در و پنجره upvc به بازار مي‌رويد تازه با دنيايي از تفاوت‌ها رو به رو مي‌شود. نمي‌توانيد باور كنيد كه دستگيره در و پنجره upvc چقدر متفاوت با ديگر در و پنجره‌هاي موجود در بازار است.
دليل اين تفاوت به انواع كاربرد‌هاي در و پنجره upvc باز مي‌گردد. اين نوع از در و پنجره‌ها عملا در بسياري از مكان‌ها استفاده مي‌شود و به خاطر گسترش بسيار زياد اين دسته از پنجره‌ها كاربردهاي زيادي نيز براي آنها به وجود آمده و همين كاربرد بسيار زياد سبب مي‌شود در و پنجره‌ upvc به انواع دستگيره‌هاي خاص نيز، نياز داشته باشند.
در اين مقاله ما برخي از انواع دستگيره‌هاي در و پنجره‌هاي يو پي وي سي را به شما معرفي مي‌كنيم و از كاركرد آنها با شما سخن مي‌گوييم.

ويژگي‌هاي دستگيره در و پنجره upvc

دليل انتخاب دستگيره مناسب براي در و پنجره upvc

زماني كه در و پنجره‌هاي معمولي از چوب و يا فلز ساخته مي‌شدند، ما نيز انواع كاركرد‌ها را براي در و پنجره نياز داشتيم. اما ساختار در و پنجره‌هاي قديمي اين امكان را به ما نمي‌داد كه از انواع قفل‌هاي خاص براي آن استفاده كنيم. از رو انتخاب ما براي قفل در و پنجره كلاسيك محدود بود و لاجرم دستگيره‌هاي معمولي هم براي آنها استفاده مي‌شد.
سيستم قفل در و پنجره upvc، سيستمي كاملا متفاوت با انواع قديمي است. ابزار‌هاي قفل اين دسته از پنجره‌ها، در تمام طول بدنه پنجره پي وي سي قرار مي‌گيرد. همين مكانيسم خاص نيز سبب مي‌شود دستگيره اين قفل در سرتاسر بدنه پروفيل در و پنجره upvc قرار گيرد. اساسا براي باز و بست پنجره هاي upvc احتياج به نيروي بيشتري نسبت به پنجره‌هاي قديمي داريم اما براي درهاي upvc كاملا برعكس است. پس براي پنجره upvc نياز داريم از دستگيره‌هاي به مراتب قوي‌تر از انواع در پنجره‌هاي قديمي استفاده كنيم.
علاوه بر اين پنجره‌هاي upvc در جهات مختلفي باز مي‌شوند. مانند پنجره‌هاي موسم به پنجره كلنگي كه از دو جهت بالا و پهلو باز مي‌شوند. همين هم سبب مي‌شود براي باز كردن اين دسته از پنجره ها دستگيره‌هاي قوي داشته با‌شيم.

دستگيره‌هاي خاص در و پنجره‌هاي upvc

در برخي از ساختمان‌ها به خصوص رستوران‌ها و يا حتي ساختمان‌هايي با كاربري مسكوني نياز به آن است كه پنجره‌ يا پنجره‌هايي از دو طرف داخل و خارج باز شوند. تنها راه ساخت اين دسته از پنجره‌ها از قديم پنجره‌هاي دوجداره بوده است به خاطر قفل خاصي كه در بدنه پنجره‌هاي upvc به كار مي‌رود مي‌توان مانند درها آنها را از دو طرف باز كرد. حال آن كه در پنجره‌هاي فلزي قديمي چون اين مدل قفل به كار نمي‌رود به هيچ عنوان نمي‌شد از دستگيره براي باز و بسته دو طرفه استفاده كرد.
دستگيره‌هاي تاشو يا مخفي نيز يكي ديگر امكانات پنجره‌هاي upvc است به معني كه دستگيره خيلي راحت در زماني كه با آن كار نداريد تا شده در جدار پروفيل قرار مي‌گيرد و ديگر به بدن كسي گير نمي كند در بيمارستان‌ها و مراكز پر رفت و آمد اين دسته از دستگيره‌ها به شدت كاربرد دارد.

گاهي اوقات شما مجبوريد در و پنجره upvc خود را بسته نگه‌ داريد و فقط افراد خاصي آن را باز كنند. شايد بگوييد استفاده از يك قفل سوئيچي مي‌تواند اين كار را به خوبي انجام دهد اما وقتي پاي صد‌ها پنجره يك هتل به ميان مي‌آيد حفظ صد‌ها كليد خود كاري بسيار سخت است. در اين حالت بايد دستگيره‌هاي هتلي را براي پنجره‌هاي upvc خود انتخاب كنيد.
اين دستگيره‌ها يك قاب بسيار ظريف روي حفره قرارگيري دستگيره دارند و با يك دستگيره مي‌توان صدها پنجره را باز كرد اين در حالي است كه بدن داشتن اين دستگيره نمي‌توان آن را باز كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.