انواع پنجره upvc كه كمتر از آنها در ايران استفاده مي‌شود

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

انواع پنجره upvc كه كمتر از آنها در ايران استفاده مي‌شود

۳۷ بازديد

يكي از دلايل محبوبيت پنجره upvc در ايران و در بيشتر مناطق جهان تنوع مدل‌هاي اين نوع پنجره است اين پنجره‌ها با انواع و اقسام لولاها و يراق آلاتي كه دارد، دست هر معمار داخلي و خارجي را براي طراحي بنا باز مي‌گذارند تا طرحي را كه در ذهن دارد، در هر ساختماني پياده كند. شما با داشتن دستي باز در انتخاب بهترين پنجره upvc مي‌توانيد ظاهر بنا و حتي شرايط و حس داخلي بنا را هم تغيير دهيد.
اما مد معماري داخلي سبب مي‌شود برخي از انواع پنجره upvc در جايي استفاده شود و برخي ديگر چندان طرفدار نداشته باشد. استفاده از اين دسته از پنجره‌ها كه در مد معماري شهر يا سرزميني وجود ندارند، گاهي براي سازندگان و گاهي براي معماران و اجرا كنندگان طرح‌هاي معماري مي‌تواند چالش برانگيز باشد.
در اين مقاله ابتدا چند مدل نامتعارف پنجره upvc را معرفي مي‌كنيم و در مقاله بعدي سايت ايران upvc به چالش‌هاي استفاده از پنجره هاي upvc ها متعارف در بنا مي‌پردازيم.

انواع پنجره upvc كه كمتر از آنها در ايران استفاده مي‌شود

استفاده از لولاهاي ما متقارن

يكي از آن چيزهايي كه در پنجره‌هاي upvc هميشه ديده مي شود، قرينه سازي است. مثلاً اگر پنجره شما دو لنگه داشته باشد بايد دو لنگه پنجره شما در خلاف جهت هم باز شوند اين موضوعي است كه در بسياري از پنجره‌ها ديده مي‌شود. اما در پاره‌اي از موارد فضاي داخلي به ما اين اجازه را نمي‌دهد كه از يك پنجره پي وي سي با لولاهاي متقارن استفاده كنيم. در عين حال وجود يك پنجره دو لنگه در آن فضا ضرورتي چشم پوشي ناپذير است. از اين رو مهندسان تن به ساخت يك يا دو پنجره با لولاي نامتقارن مي‌دهند. كه اگر ضرورت‌هاي فضاي شما را درك كرده باشد، مي‌تواند عنصري جالب و كارآمد باشد.

پنجره‌هايي با شكل عجيب

تا به حال پنجره شش ضلعي ديده‌ايد؛ پنجره مثلثي چطور؟ اين‌ها همه اشكالي است كه در معماري امروز ما رواج ندارد و كمتر بنايي را مي‌توان يافت كه در ظاهر خود از اين دسته اشكال استفاده كرده باشد. پس اگر ضرورت وجود اين دسته از اشكال در ساختمان شما حس مي‌شود بايد يك سازنده قوي پيدا كنيد كه از پس ساختن اين دسته از اشكال مشكل برآيد.
معماران راه حل‌هاي زيادي را مي‌شناسند كه از پس چالش‌هايي از اين دست برمي‌آيند اما به ياد داشته باشيد كه معماران بخشي از فرآيند ساخت بنا هستند و هيچ وقت به تنهايي نمي‌توانند اين چالش‌ها را از سر بگذرانند.

يراق آلات عجيب

شايد ديدن پنجره‌اي كه از كمر باز شود و يا پنجره قدي كه لنگه‌هايش به صورت آكاردئوني جمع شوند؛ براي ما عجيب باشد اما در جاي ديگر دنيا، استفاده از اين لولا و طرح مي‌تواند كاملا مرسوم باشد. پس شايد بتوان طرحي را كه در شهرهاي حاشيه لندن پياده مي‌شود در لواسان ايران هم پياده كرد. اما اين كار چالش‌هاي خود را دارد‌. به اين دسته از چالش‌ها اكنون نمي‌پردازيم به‌جاي آن درباره موضوعي صحبت مي‌كنيم كه قبل از دست زدن به هر كار عجيبي بايد آن را در ذهن داشته باشيد، و آن هم نبايدهاي ساخت پنجره‌هاي upvc نامتعارف است.

نبايدهاي طرح‌هاي متفاوت پنجره upvc

شما كه اين مقاله را مي‌خوانيد احتمال بسيار زياد صاحب ملكي هستيد كه مي‌خواهيد براي آن درب و پنجره upvc سفارش دهيد و معمار خانه شما نوع غيرمتعارف از اين پنجره‌ها را براي خانه شما در نظر گرفته است. اين كه نظر تخصصي يك معمار حرفه‌اي و تحصيل كرده را در طراحي خانه خود رعايت كنيد خوب است و بهترين كاري است كه مي‌توانيد براي خانه‌تان انجام دهيد ولي به ياد داشته باشيد كه پنجره upvc براي جلوگيري از هدر رفت گرما و سرماي خانه و مقابله با سر و صدا ساخته شده است. از اين رو هر طرح عجيب و غريبي را مي‌توان در يك خانه پذيرفت، اما بايد توجه داشت كه اين طرح‌‌ها به هدف اصلي، از به كار بردن پنجره upvc در بنا لطمه‌اي نزند. اميدوارم با خواندن اين مقاله بهترين انتخاب را داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.