پنجره يو پي وي سي سقفي چگونه به ساختن محيط شما كمك مي‌كند

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

پنجره يو پي وي سي سقفي چگونه به ساختن محيط شما كمك مي‌كند

۳۳ بازديد

در ايران بخاطر اقليم گرم خشك كم‌تر پيش مي‌آيد كه از خانه‌هايي با سقف شيب‌دار استفاده شود. از اين رو باز هم كمتر پيش مي‌آيد كه از پنجره يو پي وي سي سقفي در بنايي بهره ببريم. اما اين پنجره در بسياري از ويلا‌ها و منطق كوهستاني مي‌تواند يكي از بهترين انتخاب‌ها براي استفاده در بنا باشد.
در اين مقاله سايت ايران upvc مي خواهيم درباره پنجره‌ يو پي وي سي سقفي صحبت كنيم و موارد كاربرد آن را با هم مرور كنيم.از كودكي وقتي قرار بود خانه‌اي را نقاشي كنيم اغلب خانه‌اي را با سقف شيب‌دار طراحي مي‌كرديم با دودكشي كه از آن دود بر مي‌خيزد و خودمان و پدر و مادر و خواهر و برادر‌هايمان را هم مي‌كشيديم كه در حال بازي و شيطنت هستيم. تصور بسياري از ما از خانه جايي است با سقف شيبدار بود. حال آن كه در معماري ما تقريبا اين نوع از سقف‌ها اجرا نمي‌شود. بجاي آن در جايي مانند انگلستان اين سقف خاص بسيار پر تكرار است.
خانه‌اي كه با سقف شيب‌دار ساخته مي‌شود عملا يك طبقه كامل دارد و يك نيم طبقه در بالا. چون شيرواني‌ به خصوص در مدل‌هاي غربي آن بلند و بزرگ ساخته مي‌شود و زير آن براي سكونت نسبتا جاي مناسبي است. اما براي آن كه شيرواني خانه را به يك مكان بسيار مناسب براي زندگي استراحت و حتي كار تبديل كنيد نياز به يك المان بسيار مهم داريد و آن هم استفاده از انواع پنجره است.
اين واقعيتي است كه سقف هاي شيرواني را نمي‌توان تماما از جنس پنجره يو پي وي سي ساخت. هم هزينه آن بالا مي‌رود و هم پروفيل‌هاي يو پي وي سي در زاويه‌هاي افقي طولاني مقاومت خوبي را از خود نشان نمي‌دهند و به اصطلاح شكم مي‌دهند. اما با كار كردن 3 يا 5 پنجره يو پي وي سي در سقف و جبهه خانه مي‌توانيد يكي از زيباترين اتاق‌ها خانه خود را به وجود آوريد.

پنجره يو پي وي سي سقفي چگونه به ساختن محيط شما كمك مي‌كند

نقش پنجره يو پي وي سي سقفي در يك ويلا

جبهه خانه شما اگر رو به جنوب يا شمال باشد، شيرواني خانه رو به شرق يا غرب قرار مي‌گيرد. از اين رو اگر در زاويه مايل دو پنجره‌ در سقف كار كنيد و يكي از آنها رو به شرق و ديگري رو به غرب باشد. نور روز مي‌تواند در بيشتر ساعات به داخل اتاق زير شيرواني راه يابد. از اين رو به خصوص در فصول سرد مشكل گرمايش اين اتاق تا حد زيادي در روز‌ها برطرف مي‌شود. همين طور به خاطر عايق بودن قوي اين مدل پنجره‌ دوجداره upvc هيچ هدر رفت گرمايي در خانه نخواهيد داشت.
همان طور كه مي‌دانيد هواي گرم خانه هميشه رو به بالا حركت مي‌كند و ميل به خروج از راه سقف دارد. در فصل گرم با باز گذاشتن هر دو يا يكي از اين پنجره‌ها مي‌توانيد تهويه خانه را به نحو بسيار خوبي انجام دهيد. ضمنا با تنظيم ارتفاع و شيب سقف خانه به راحتي مي‌توانيد پنجره‌هاي سقفي را به گونه اي تنظيم كنيد كه منظره‌اي از بيرون را هم به شما نشان دهند. البته اين كار كمي مهارت در طراحي كل ساختمان را مي‌طلبد.

چند ويژگي مهم پنجره‌هاي سقفي كه نبايد از ياد ببريم

پنجره يو پي وي سي سقفي هميشه بايد به وسيله لولا‌هاي مهار كننده باز شدن، كنترل شود. اين پنجره‌ها در ضلع بالا خود و در طول باز مي‌شوند. همين طور از آنجا كه وزن پنجره رو به سمت پايين است در ساخت آنها بايد از جك‌هاي كمك كننده به فرايند باز شدن و لولا‌هاي قفل دارد استفاده شود. به ياد داشته باشيد كه لولا‌هاي اين پنجره‌ها بايد قوي‌تر از ديگر انواع پنجره‌هاي يو پي وي سي باشد.
اين لولا‌ها بايد كيفيت و دوام خوبي نيز داشته باشند زيرا با هرز شدن آنها پنجره هيچ وقت باز نمي‌ماند و يا باز كردن آن به خاطر عمل نكردن جك بالابر بسيار سخت مي‌شود.
هرگز نخواهيد كه اين پنجره‌ها را با لولاي به پهلو بسازيد زيرا باز و بسته آن بسيار مشكل خواهيد شد و البته ايمني خانه را هم به خطر مي‌اندازد زيرا دروازه ورودي بسيار خوب و بي‌دردسري از سقف براي ورود سارقان پديد مي‌آوريد. حال آن كه اگر پنجره به صورت نيم باز شو يا ثابت باشد كار ورود به خانه تنها با شكستن بسيار پر سر و صداي پنجره امكان پذير است. در صورت تمايل مي‌توانيد براي لايه مياني پنجره ميله محافظ هم سفارش دهيد كه توانايي امنيتي آن را به اوج مي‌رساند.
در طراحي و ساخت پنجره يو پي وي سي مورد علاقه تان تنها به روياي خانه خود فكر كنيد زيرا ايران يو پي وي سي در كنار شماست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.