نگاهي به مزايا و تفاوت‌هاي پنجره يو پي وي سي و آلومينيومي

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

نگاهي به مزايا و تفاوت‌هاي پنجره يو پي وي سي و آلومينيومي

۳۷ بازديد

درب و پنجره‌ها راه ارتباطي ساختمان‌ها با فضاي بيرون هستند. اين راه‌هاي ارتباطي علاوه بر زيبايي بايد بتوانند عملكردهاي گوناگوني را با كيفيت مناسب ارائه داده تا از نظر عملكردي بهينه باشند. در گذشته جنس پنجره‌ها چوبي بود. خيلي زود فلزات جاي چوب را در ساخت درب و پنجره گرفتند. در ميان فلزات نيز آلومينيوم به دليل سبك وزن بودن و ساير مزايايي كه داشت مورد توجه قرار گرفت. اما با آمدن درب و پنجره‌ يو پي وي سي ، عرصه براي ساير انواع درب و پنجره از هميشه تنگ‌تر شد؛ چراكه اين محصولات تقريبا داراي تمامي مزاياي محصولات قبلي بودند.
در اين نوشته وب‌سايت ايران يو پي وي سي مي‌خواهيم مقايسه مختصري ميان پنجره يو پي وي سي و آلومينيومي داشته باشيم. اگر شما هم در فرآيند تصميم‌گيري و انتخاب ميان اين دو جنس دچار ترديد شده‌ايد؛ بهتر است با ادامه اين نوشته همراه ما باشيد.

مزايا و تفاوت‌هاي پنجره يو پي وي سي و آلومينيومي

مهم‌ترين مزاياي پنجره UPVC

اولين و مهم‌ترين مزيت اين پنجره‌ها امكان ارائه آنها به صورت دو يا سه جداره است. داشتن شيشه‌هاي چند جداره براي ايجاد عايق صوتي و حرارتي بسيار مهم است. كاهش انتقال سر و صدا و حفظ دماي مطلوب در محيط و در نتيجه كاهش مصرف انرژي، از جمله مزاياي اين محصولات است. علاوه بر دو جداره بودن، خود جنس يو پي وي سي كه در چارچوب اين پنجره‌ها به كار مي‌رود نيز عايق بهتري نسبت به ساير متريال‌ها از جمله آلومينيوم است.
مزيت ديگر پنجره يو پي وي سي سادگي نگهداري و تميز كردن آن است. تنها كافي است يك دستمال مرطوب را روي چارچوب پنجره خود بكشيد تا به راحتي آلودگي‌هاي موجود را تميز كنيد.
UPVC از هر نوع فلزي سبك‌تر است. اين سبك بودن اجازه مي‌دهد تا امكان دو يا سه جداره كردن آن ساده‌تر باشد. همچنين فرايند ساخت و نصب بسيار ساده‌تري نيز دارد. سبك بودن UPVC در طراحي انواع عملكردهاي براي باز و بسته و كردن درب و پنجره به اشكال مختلف نيز بسيار موثر است.
دوام بالاي يو پي وي سي ويژگي ديگر آن است كه اين روزها آن را محبوب كرده است. محصولات ساخته شده از يو پي وي سي در برابر خوردگي و ساير عوامل محيطي بسيار مقاوم هستند؛ و به طور ميانگين بيش از 20 سال مي‌توانند عمر مفيد داشته باشند. پنجره‌هاي UPVC پوسيده و پوسته پوسته نمي‌شوند.
در نهايت تنوع طرح و رنگ به شما اجازه مي‌دهد كه بهترين پنجره‌ upvc ، مطابق با سليقه و طراحي داخلي ساختمان خود داشته باشيد.

مهم‌ترين مزاياي پنجره آلومينيومي

بدون شك انتخاب ما ميان پنجره يو پي وي سي و آلومينيومي، گزينه اول خواهد بود. اما اين به معني نامناسب يا بدون مزيت بودن پنجره‌هاي آلومينيومي نيست. گاهي در فضاهاي خاص و به دليل شرايط خاص، استفاده از پنجره‌هاي آلومينيومي نيز مي‌تواند مزايايي داشته باشد. در ادامه به چند ويژگي جذاب اين پنجره‌ها اشاره مي‌كنيم.
آلومينيوم از استحكام بسيار بالايي برخوردار است. همين ويژگي اجازه مي‌دهد كه فريم‌هاي پنجره‌ها نازك‌تر ساخته شده و همچنين پنجره‌هايي بزرگ‌تر داشته باشيم. اين مزيت به‌خصوص در مراكز تجاري و اداري بزرگ مي‌تواند راه‌كاري براي ساخت پنجره‌هاي بسيار وسيع با حاشيه كم باشد.
آلومينيوم از جمله فلزهايي است كه در برابر خوردگي بسيار مقاوم است. بنابراين مي‌توانيد از نظر دوام نيز به اين محصول اعتماد كرده و مطمئن باشيد كه سال‌هاي سال به خوبي روز اول كار خواهند كرد.
قابل بازيافت بودن آلومينيوم مزيت ديگر آن است. اين ويژگي آلومينيوم كمك مي‌كند تا ارزش خود را حفظ نماييد. جالب است بدانيد تنها 5 درصد از آلومينيوم قابل بازيافت نيست و باقي آن دوباره مي‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد. انعطاف پذيري ويژگي ديگر آلومينيوم است كه اجازه انواع طراحي‌هاي منحني را به طراحان مي‌دهد.
اميدواريم از اين مقايسه استفاده كرده باشيد. در نهايت اين شما هستيد كه بايد انتخاب كنيد؛ اما بهتر است پيش از آن درباره نيازهاي خود با يك مشاور خبره مشورت بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.