استاندارد پروفيل upvc موسوم به استاندارد BS EN 12608

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

استاندارد پروفيل upvc موسوم به استاندارد BS EN 12608

۷ بازديد

استاندارد پروفيل upvc يكي از مهم‌‌ترين نكاتي است كه بايد در خريد درب و پنجره upvc مد نظر داشته باشيد. در اين مطلب ما، شما را با استاندارد مهم پروفيل‌هاي upvc آشنا مي‌كنيم و مهم‌‌ترين موارد آنها را براي شما به تفصيل شرح مي‌دهيم. بر آن كه خريد خوبي داشته باشيد و درب و پنجره upvc كه خريداري مي‌كنيد بهترين بازدهي و بيشترين عمر را داشته باشد تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.استاندارد‌ها در ساخت پروفيل upvc يكي از مهم‌‌ترين بخش‌هايي است كه هر توليد كننده درب و پنجره upvc بايد آن را رعايت كند. اين واقعيتي است كه شما در خريد درب و پنجره upvc فقط و فقط كيفيت برايتان اهميت دارد. شما مي‌خواهيد سر و صدا، آلودگي هوا، نور شديد تابستان، گرد و غبار و بسياري مسائل ديگر به محل سكونت شما راه پيدا نكند. از اين رو است كه هزينه بيشتري مي‌پردازيد و از درب و پنجره upvc استفاده مي‌كنيد.استاندارد پروفيل درب و پنجره يو پي وي سي بايد مورد تأييد مركز تحقيقات ساختمان و مسكن ايران باشد. همين طور استاندارد رعايت شده عملا بايد ضامن كيفيت محصولي باشد كه به شما عرضه مي‌گردد.استاندارد پروفيل upvc طي مبحث 6840 در آيين نامه ملي ساخت ساختمان مطرح شده است. اين آيين نامه خود برگرفته از يك استاندارد پروفيل upvc اصلي است با عنوان استاندارد BS EN 12608. رعايت كردن اصول مندرج در استاندارد پروفيل upvc موسوم به BS EN 12608 عملا ضامن كيفيت كامل درب و پنجره‌اي است كه شما آن را خريداري و نصب مي‌كنيد.البته روش نصب و شيشه‌هاي به كار رفته در اين درب و پنجره‌ها هم در كيفيت آنها نقش به سزايي دارند؛ اما به خصوص درباره كنترل سر و صداي بيرون و تأمين آرامش خانه، رعايت اين استاندارها نقش محوري دارند.

استاندارد پروفيل upvc

برخي نكات مهم از استاندارد پروفيل upvc موسوم به BS EN 12608

1- استفاده مي‌شوند و كلاس كم كيفيت‌‌تر C نيز فقط با توافق مشتري در اختيار قرار مي‌گيرد.
2- نكته مهم درباره اين استاندارد اين است كه به صراحت تأكيد مي‌كند قسمت‌هايي از پنجره كه وزن آن را تحمل مي‌كند فقط بايد از كلاس A ساخته شود.
3- ظاهر پروفيل مورد استفاده نيز بايد كاملا بدون ترك، جوش، ناهمواري و حباب باشد. تست‌هاي آزمايشگاهي پروفيل را تا دماي 150 درجه گرم مي‌كنند و بعد از سرد شدن پروفيل نبايد هيچ يك از عوارضي را كه نام بريدم در خود داشته باشد و حتما به رنگ سفيد روشن باقي بماند.

ديگر تست‌هايي كه براي اعطاي استاندارد پروفيل upvc موسوم به BS EN 12608 انجام مي‌شود عبارت‌اند از:

تست كجي

تست جوش

تست ابعاد هندسي

تست برگشت حرارت Heat reversion

از ميان تست‌هاي ديگري از آنها ياد كرديم، يكي از مهم‌‌ترين آنها تست برگشت حرارت است. اين تست براي آن انجام مي‌شود كه دريابيم پروفيل درب و پنجره ما در برابر انقباض و انبساط ناشي از حرارت چقدر مقاوم است و بعد از گرم و سرد شدن چقدر تغيير شكل مي‌دهد.

در شرايط خاص آزمايشگاهي، پروفيل تا 100 درجه سانتيگراد گرم مي‌شود. بعد از سرد شدن آن در محيط معمولي، پروفيل نبايد بيشتر از 3 ميليمتر تغيير شكل داده باشد. اين تغيير شكل و اندازه به ويژه بر روي پروفيل‌هاي مياني يا فرعي بايد اندازه گيري شود. زيرا تغييرات بيش از حد اين پروفيل كه بيشتر در زهوارها، كاورها، اتصالات و رابط‌ها استفاده مي‌شود ضامن دوام كل پنجره است و اگر اين انبساط در گرما و سرماي محيط بالاتر باشد باعث لق شدن زهوار در و پنجره مي‌شود.

براي آن كه بهترين خريد پروفيل‌هاي درب و پنجره را داشته باشيد حتما از فروشنده خود بخوايد استاندارد مربوط به پروفيل‌ها را داشته باشد، تا با خيال راحت خريدي بسيار مناسب داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.