رگلاژ كردن لولاي پنجره هاي upvc

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

رگلاژ كردن لولاي پنجره هاي upvc

۵ بازديد

تا به حال به فكر رگلاژ كردن لولاي پنجره هاي upvc خود افتاده‌ايد. احتمالا نصاب پنجره شما زمان نصب آن چيزي‌هايي درباره رگلاژ پنجره هاي upvc گفت اما شايد آنها را فراموش كرده‌ايد. اهميتي ندارد ما در اين مطلب مي‌خواهيم در اين باره براي شما صحبت كنيم. سعي مي‌كنيم در اين مطلب درباره رگلاژ كردن انواع لولاي پنجره upvc براي شما مطالبي را فراهم كنيم.
اين واقعيتي است كه رگلاژ تعريفي خاص دارد كه بايد آن را براي شما توضيح دهيم و بعد به سراغ رگلاژ كردن لولاي پنجره هاي upvc برويم.

رگلاژ كردن لولاي پنجره هاي upvc

رگلاژ چيست؟

پنجره شما يك دستگاه است براي جلوگيري از ورود صدا گرد و غبار و هر آن‌چيز كه خارج از خانه شماست، بجز نور. در اين حالت هر چقدر پنجره شما بتواند در برابر اين عوامل مقاومت كنند عملا كار خود را بهتر انجام داده است و شما از پولي براي آن خرج كرده‌ايد سود بيشتري برده‌ايد. به ياد داشته باشيد كه شما بجاي در و پنجره آهني در و پنجره upvc را انتخاب كرده‌ايد كه، از صدا و گرد و غبار بيشتر در امان باشيد و همين طور بازدهي حرارتي خانه خود را تقويت كنيد. حال اگر پنجره شما درست كار نكند عملا شما ضرر بسيار بزرگي كرده‌ايد و اين موضوع تنها يك راه دارد و آن هم رگلاژ كردن پنجره هاي upvc است.
چرا تنها يك راه را براي بالا بردن كيفيت پنجره‌هاي upvc را ما به عنوان به حداكثر رساندن بازده اين پنجره‌ها را به شما معرفي مي‌كنيم؟ اين موضوع چند دليل دارد. خود پنجره هاي upvc از كيفيت بالايي برخوردارند. بدون رگلاژ هم تا 60? صدا و 70? گرد و غبار و 50? حرارت را پوشش مي‌دهند. اما اين آمار اندكي از يك پنجره فلزي بيشتر است. اما شما براي اندكي بيشتر پنجره upvc نخريده‌ايد. بازدهي اين پنجره عددهاي افسانه‌اي 90? را به همراه دارد نه 50 درصد .
اين واقعيتي است اگر شما از شركت معتبري مانند ايران upvc پنجره‌ خود را خريده باشيد اين پنجره با بالاترين استانداردهاي نصب براي شما نصب شده است و از اين بابت شما مشكلي نداريد. اما هر چقدر هم كه كارشناسان متبحر ايران upvc كار نصب پنجره شما را به خوبي انجام دهند، باز اين پنجره‌ها نياز به رگلاژ دارند.

چرا پنجره‌ نياز به رگلاژ پيدا مي‌كند

جنس پنجره‌ يو پي وي سي از مواد نفتي و از چيزي شبيه لوله‌هاي پليكا است؛ البته با مقاومت و توان تحمل وزن چند صد برابر لوله‌هاي pvc. اما باز هم نبايد از ياد ببريم كه اين جنس نوعي پلاستيك است و در برابر فشار و سرما و گرما تغييرات بسيار اندكي در ساختارش روي مي‌دهد. البته اين تغييرات هميشه كمتر از پنجره‌هاي فلزي است. اما از آنجا آن پنجره‌ها چندان مهم نبود كه آب بندي باشند كسي به اين تغييرات آنها هم اهميت نمي‌داد. اما مقابله با اين تغييرات در پنجره‌هاي upvc مهم است.
راستي حداكثر فاصله‌ و تغييراتي كه مي‌توان با رگلاژ كردن لولاي پنجره هاي upvc پوشش داد 8 ميليمتر است فقط 8 ميليمتر.

چگونه لولاي پنجره هاي upvc رگلاژ كنيم

اول بايد تست تبادل حرارت را از پنجره خود بگيريد. به اين معني كه دست خود را در يك روز بسيار گرم يا يك روز بسيار سرد زير درز پنجره بگيرد. كولر يا ايركانديشن را خاموش كنيد و تبادل گرما يا سرما را بسنجيد. به ياد داشته باشيد اين تبادل گرما و سرما با رگلاژ مي‌تواند به صفر و يا چيزي نزديك صفر برسد.
شما براي رگلاژ كردن لولاي پنجره هاي upvc به يك آچار آلن احتياج داريد. اين آچار را به صورت دسته‌اي مي‌توانيد از ابزار فروشي‌ها با قيمتي بسيار ناچيز بخريد و علاوه بر پيچ تنظيم پنجره بسيار از پيچ‌ها كه سري شش ضلعي دارد را باز و بسته كنيد. هر دسته اين آچار‌ها مي تواند هر سايز پيچي آلني را باز و بسته كند.
لولاي پنجره شما، بسته به آن كه در يك جهت باز و بسته شود و يا در دو جهت، دو پيچ براي رگلاژ دارد مانند شكل زير

 

 

رگلاژ كردن لولاي پنجره upvcرگلاژ كردن لولاي پنجره upvc

 

 

با چرخاندن پيچ بالايي پنجره در جهت عقربه‌هاي ساعت پنجره بين 5 تا 6 ميليمتر به پهلوها حركت مي‌كند. همين طور با گرداندن همان پيچ در جهتي خلاف عقربه‌هاي ساعت نيز پنجره 1 تا 2 ميل به جلو و عقب مي‌رود. اين پيچ در همه پنجره‌ها وجود دارد اما يك پيچ ديگر در پنجره‌هايي كه لولاي دو حالته وجود دارد كه در لولاهاي پاييني كار گذاشته شده است.
با اين پيچ پنجره 7 تا 8 ميليمتر بالا و پايين مي‌‌شود. به ياد داشته باشيد با حداقل گردش اين پيچ‌هاي بايد آب‌بندي پنجره انجام شود. پس زياد آنها را نگردانيد زيرا در صورت گرداندن بيش از حد پيچ‌ها، پنجره سفت شده و آسيب مي‌بيند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.