مزيت و مشكلات شيشه دوجداره

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

مزيت و مشكلات شيشه دوجداره

۶ بازديد

يكي از مهم‌ترين بخش پنجره upvc ، شيشه‌هاي دوجداره آن است. شيشه‌هايي با ضخامت‌هاي بيش از 5 ميل كه از كنار هم قرار گرفتن دو شيشه مستقل درست شده‌اند. ميان او دو شيشه بعد از ايجاد خلا با يك گاز خنثي پرمي‌شود و يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي پنجره‌هاي دوجداره است كه مي‌تواند در برابر سرما و گرما و صدا و غبار مقاومت كند. در اين مقاله ما به مزيت و مشكلات شيشه دوجداره مي‌پردازيم.اين واقعيتي است كه در دنياي پنجره‌هاي يو پي وي سي مزيت و مشكلات شيشه دوجداره اصلي‌ترين مشكلات و مزايا را به وجود مي‌آورد. اگر شيشه‌هاي دوجداره به كار رفته در پنجره‌ها خوب باشند پنجره شما حتي اگر در باقي اجزا دچار مشكل شود باز هم كيفيت خوبي نصيب شما مي‌شود. اما واي به روزي كه جنس شيشه‌هاي دوجداره شما مشكل داشته باشد و يا ضعف در توليد آن وجود داشته باشد. پنجره‌هاي دوجداره شما كاملا دور انداختني خواهند بود

مزيت و مشكلات شيشه دوجداره

مزيت و مشكلات شيشه دوجداره مورد 1 : شكستن

اين واقعيتي است كه شايد بهترين مزيت درب و پنجره‌هاي فلزي به شيشه‌هاي دوجداره همين موضوع باشد. شيشه پنجره‌هاي معمولي به راحتي مي‌شكست اما به راحتي هم عوض مي‌شد. اما شيشه‌ پنجره‌هاي دوجداره به راحتي نمي‌شكند اما عوض كردن آن بسيار كار مشكلي است. اما مزيت و مشكلات شيشه دوجداره به همين جا هم ختم نمي‌شود. درست است كه شيشه پنجره معمولي راحت عوض مي شود اما شكستن آن هم بسيار خطرناك است در زماني پنجره شما مي‌شكند فقط خدا نكند كسي زير آن باشد. تكه‌هاي تيز شيشه بر سر و صورت او مي‌ريزد و حتي اين موضوع مي تواند كشنده باشد. اما شيشه‌هاي دوجداره اغلب از نوع شيشه‌هاي سكوريت هستند كه در هنگام شكستن به قطعات تيزي تبديل نمي‌شوند.
شيشه پنجره‌هاي دوجداره در هنگام شكستن به قطعات مكعبي تقسيم مي‌شود و در عين حال به واسطه ساختار جالبش، فرو نمي‌ريزد بلكه ساختار پايداري دارد و شما مي‌توانيد تا مدتي اين شيشه‌ها را به صورت شكسته نگه داريد تا براي تعويض آن اقدام كنيد.

مزيت و مشكلات شيشه دوجداره، مورد 2: آب بندي

آب بندي در هر دو شيشه پنجره كاري نسبتا سخت است. زيرا ارتباط ميان دو جنس upvc يا فولاد با شيشه با هيچ چسب و جوشي به صورت پايدار برقرار نمي‌شود و تنها مي‌توان با استفاده از روش‌هاي گيره و قيد و پين شيشه را در ميان پنجره محكم كرد.
بگذاريد يك موضوع را راحت و آسوده براي شما بگويم پنجره معمولي آب بدنيد نمي‌شود. خودتان را خسته نكنيد! اگر پنجره‌هاي معمولي آب‌بندي مي‌شدند كه شيشه دوجداره بوجود نمي‌آمد.
شيشه دوجداره آب بندي مي‌شود اما اين آب بندي كاملا در كارخانه صورت مي‌پذيرد و براي اين كار نياز به دستگاه‌هاي استاندارد صنعتي است.

مزيت و مشكلات شيشه دوجداره مورد 3: برش

شيشه‌برهاي قديمي هميشه يك وسيله در جيب خود داشتند به نام الماس اين وسيله شيشه را مانند كره مي‌بريد. و آنها هر شكلي و اندازه‌اي را كه مي‌خواستند از دل شيشه در مي‌آوردند. آن را گرد مي‌بريدند و اصلا برايشان اهميت نداشت پنجره آنها چه ابعادي دارد پنجره را آهنگر مي‌ساخت و مي‌رفت و بعد شيشه‌بر مي‌آمد و شيشه‌ها را مي بريد و مي‌انداخت.
اما در شيشه دوجداره از اين خبرها نيست. شيشه و پنجره در يك جا ساخته مي‌شوند و بايد كاملا فيت هم باشند وگرنه كوچك و بزرگ كردن آن بسيار مشكل است. اندازه‌هاي استاندارد شيشه دوجداره در كارخانه بريده مي‌شود و شيشه به صورت قالبي وكيوم شده با گاز خنثي پر مي‌شود. از اين رو چندان نمي‌شود در اندازه‌هاي استاندارد شيشه دوجداره تغيير ايجاد كرد و گاهي به خاطر 1 سانت اختلاف شيشه‌هاي دوجداره يك ساختمان دوباره راهي كارخانه مي‌شوند ‌
پس در انتخاب خود حتما دقت كنيد و از برندهاي استاندارد درب و پنجره upvc استفاده كنيد روي هم رفته با رعايت استاندارد‌هاي يك درب و پنجره upvc خيال شما از هر بابت به خصوص شيشه‌هاي دوجداره پنجره‌تان راحت مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.