مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره

۵ بازديد

درب و پنجره خانه شما بايد در برابر بسياري از فشارها و اتفاقات مقاومت كند، زيرا بخشي از ديوار خانه به حساب مي‌آيد. شايد در نگاه اول مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره از درب و پنجره‌هاي آهني كمتر باشد. زيرا اين پنجره‌هاي از جنس پلاستيك هستند و درب و پنجره‌هاي آهني از فولاد ساخته مي‌شوند. اين تفاوت در نگاه اول درب و پنجره upvc را كاملا از دور رقابت خارج مي‌كند. اما اگر قرار بود اين پنجره‌ها مقاومتي كمتر از درب و پنجره‌ آهني مي‌داشتند، هيچ وقت در استانداردهاي به روز ساخت و ساز ساختمان جاي نمي‌گرفتند.

مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره

مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره دربرابر فشار

فشاري كه به درب و پنجره وارد مي‌شود عملا از جوانب مختلف است. هم باد و باران است كه شبانه روز بر اين بخش از ساختمان مي‌خورد و هم افت ساختمان است كه سبب مي‌شود فشاري از بالا و پايين به اين قسمت از ساختمان وارد شود. تست‌هايي كه از درب و پنجره يو پي وي سي گرفته شده است مقاومت درب و پنجره دوجداره را بسيار بيشتر از درب و پنجره فلزي نشان داده است. اين موضوع به دو دليل است. درب و پنجره هاي دوجداره، از جنس upvc ساخته شده است اين جنس به مراتب سبك تر از فولاد است . و اگر ساختماني درب و پنجره upvc داشته باشد عملا وزني سبك‌تر دارد و افت كمتري را متحمل مي‌شوند. از اين رو در كل به اين درب و پنجره‌ها فشار كمتري وارد مي‌شود.
تعويض درب و پنجره با درب و پنجره دوجداره upvc ، فقط مزايايي براي عايق حرارتي و سر و صدا ندارد بلكه وزن ساختمان را بسيار كم مي‌كند و همين به استحكام بنا در برابر لرزش، كمك مي‌كند و اساسا عمر بنا را بيشتر مي‌كند.
از بحث وزن ساختمان و مقاومت درب و پنجره دوجداره و معمولي بگذريم، بايد به مقاومت پنجره‌هاي دوجداره در برابر ضربه بپردازيم. در اين قسمت نقشه شيشه‌هاي به كار رفته در درب و پنجره دوجداره بسيار مشخص است. اين پنجره‌ها از شيشه دو جداره يا سه جداره استفاده مي‌كنند دو يا سه لايه شيشه ضخيم در كنار هم با وكيومي كار خانه‌اي قرار مي‌گيرند و ميان آنها با گازي خنثي پر مي‌شود. اين شيشه ها هميشه از جنس سكوريت ساخته شده اند و در برابر ضربه بسيار مقاومند و هرگز بعد از ضربه فرو نمي‌ريزند. البته ضربات خيلي سنگين و انفجاري هر شيشه‌اي را نابود مي‌كند. اين ضربات حتي ديوار را هم تخريبي مي‌كنند چه برسد به شيشه.
مقاومت پنجره دوجداره از مقاومت پنجره معمولي بسيار بالاتر است. جنس شيشه‌ها و همين‌طور نحوه به كار بردن آنها در پنجره‌ها سبب مي‌شود اين دسته از پنجره‌ها در برابر انواع تست‌هاي مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره در برابر ضربه هم كاملا سر بلند بيرون بيايند.

دليل مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره

پنجره دوجداره در نگاه اول از جنسي پلاستيكي ساخته شده است اين جنس به هيچ عنوان نمي‌تواند از خود مانند فولاد مقاومت نشان دهد، ولي مزيتي خاصي وجود دارد كه اين جنس را به شدت در برابر فولاد به برتري مي‌رساند.
تا به حال برش مقطعي يك پروفيل upvc نگاه كرده ايد؟ شكل‌هاي خاص هندسي در اين پرفيل‌ها به كار مي‌رود اين اشكال خاص از مهندسي پيچيده‌اي برخوردارند. به كار بردن اين اشكال مقاومت پنجره دوجداره را در برابر فشار به حداكثر مي‌رسانند. همين طور مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره نه فقط به خاطر شيشه بلكه به خاطركلاف‌هاي آن هم هست. زيرا اين بخش نيز با اشكال خاصي كه در آن به كار رفته در برابر صدا بسيار مقاوم‌تر از ديگر پنجره‌ها مي‌شود.

مهم‌ترين مزيت پنجره دوجداره به پنجره‌هاي معمولي

جنس مشتق از موارد نفتي پنجره‌هاي دوجداره، عملا در طبيعت نمي‌پوسد. همين هم سبب مي‌شود كه اين پنجره‌ها را باد و باران و گرما و سرما نپوساند. پوسيدگي درب و پنجره‌هاي فولادي به خصوص اگر از آهن نامرغوبي ساخته شده باشند، بعد از 5 سال شروع مي‌شود و هر بار كه آنها را براي رنگ آميزي سمباده مي‌زنند اين پوسيدگي‌ها را مي‌توانيد در جدار آن ببينيد. همين هم آب بندي آنها را مشكل مي‌كند. ولي مقاومت درب و پنجره هاي دوجداره در برابر پوسيدگي آنها را به بهترين جنس ممكن براي به كارگيري در ساختمان كرده است.
نتيجه گيري
مقاومت در برابر انواع فشار و پوسيگي در كنار وزن سبك و البته عايق بودن كامل در برابر حرارت و صدا پنجره دو جداره را به اصلي‌ترين و انتخاب براي صنعت ساختمان در حال حاضر بدل كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.