پنجره سه جداره چيست؟

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

پنجره سه جداره چيست؟

۵ بازديد

پنجره سه جداره

در اين مقاله ما شما را با مفهوم پنجره سه جداره آشنا مي‌كنيم. و سعي مي‌كنيم، براي شما برخي سوالات را كه، قبل از خريد پنجره سه جداره پيش مي‌آيد پاسخ دهيم.

پنجره سه جداره چيست؟

پنجره سه جداره عملا يك پنجره دو جداره upvc است با يك شيشه اضافه. اما چرا بايد به پنجره دو جداره يك شيشه اضافه كرد؟ اصلي كه براي سه جداره كردن پنجره‌ها برمي‌شمرند مقابله با سر و صدا و برودت و حرارت است. اما مگر پنجره دو جداره، در برابر اين مشكلات مقاوم نبود كه بخواهيم با خرج بيشتر پنجره سه جداره را وارد بازي كنيم.
بله پنجره دو جداره مانند پنجره سه جداره مقاومت بسيار بالايي در برابر سروصدا و گرما و سرما دارد. اما اين مقاومت حد و حدي دارد. بگذاريد براي شما بحث سر و صدا را به خوبي باز كنم.
شما كجا زندگي مي‌كنيد؟ آيا بَرِ يك خيابان شلوغ مركز شهر ، يا در يك كوچه نه‌چندان شلوغ به‌سر مي‌بريد. ماشين‌هايي كه از اطراف شما رد مي‌شوند چگونه‌اند آيا اطراف شما ماشين‌هاي سنگين حركت مي‌كنند؟ پنجره دو جداره عملا يكي از بهترين‌هاي دنيا در كنترل سر و صدا هستند، اما در محيط‌هاي بسيار پر سر و صدا مانند محيط‌هاي صنعتي، يك شيشه به ميان دو جدار شيشه‌اي پنجره اضافه مي شود به اين وسيله حجم سر و صداي به وجود آمده را كنترل مي‌كنند.
البته نوع و ضخامت شيشه‌هاي به كار رفته در اين پنجره‌ها بسيار مهم است. در برخي مدل‌هاي پنجره سه جداره، بهبود عايق سروصدا عملا با شيشه سه جداره تنها حدود 7% صورت مي‌پذيرد. اين عدد حدي مايل به صفر در عايق سر و صدا است. اما اگر همين تكنيك را به درستي و با كلاف استاندارد و شيشه‌هاي بسيار قوي انجام دهيد عايق صدا سه تا 5 برابر افزايش مي‌يابد. اين يعني اين كه حتي اگر شلوغ‌ترين اتوبان تهران هم در اطراف شما باشد، عملا صدايي از آن را احساس نمي‌كنيد. اما درباره سر و صداي اطراف به ياد داشته باشيد، اين سر و صدا‌ها به صفر نمي‌رسد؛ زيرا هميشه ماشين پيدا مي‌شود كه صداي نعره‌وارش آرامش شما را بخراشد.
اما در كيفيت پنجره سه جداره نيز مسائلي تأثيرگذارند است. اين پنجره‌ها عملا از وزني بيش از پنجره‌هاي دوجداره برخورداند و همين وزن زياد مي‌تواند در كيفيت آنها در بلند مدت تأثيرگذار باشد. البته اين به آن معنا نيست كه خريد و نصب يك پنجره سه جداره مي‌تواند فرسايشي بيش از يك پنجره دو جداره را در پي داشته باشد.
هر چقدر وزن يك المان در ساختمان بالاتر رود، روش نصب آن و همين طور پايدار كردن و با دوام كردن آن نيز سخت‌تر مي‌شود. يكي از مزاياي بسيار ستودني درب و پنجره upvc وزن كم آنها بوده است. اما حالا ما درصدي اين وزن را با نصب پنجره سه جداره بالا مي‌برم. اما هنوز هم پنجره سه جداره از پنجره هاي آهني سبك ترند و مي توان آن‌ها را يك جايگزين خوب براي پنجره‌هاي سنتي دانست.
نكته بسيار مهم اين است كه، به واسطه وزن پنجره‌هاي سه جداره ، اين پنجره‌ها براي خانه‌هاي خيلي قديمي مناسب نيستند. خانه‌هايي كه ديوارها و جدار پنجره‌هاي آنها، افت سنگيني داشته است، به هيچ گزينه مناسبي براي نصب پنجره سه جداره به حساب نمي‌آيند. زيرا كار گذاشتن و آب بندي آنها بسيار مشكل و در پاره‌اي موارد غير ممكن است.

پنجره سه جداره به همراه ديوارهاي عايق

ديگر نكته‌اي كه بايد براي پنجره‌هاي سه جداره در نظر گرفت آن است كه افرادي كه به دنبال اين دسته از پنجره‌ها مي‌گردند عملا به سر و صدا حساسيت زيادي دارند. از اين رو ما پيشنهاد مي‌كنيم علاوه بر خريد پنجره‌هاي سه جداره عالي ايران upvc ، ديوار‌هاي خانه را نيز عايق صوتي كنند تا از امكان عايق بودن صداي بسيار بالاي اين پنجره‌ها بهره ببرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.