تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

۶ بازديد

در مقاله قبلي ايران UPVC با مفهوم پنجره سه جداره آشنا شديد اكنون به تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره مي‌پردازيم. اين كه پنجره شما دو شيشه و يا سه شيشه در آن به كار رود يك امر است و اين كه چه تفاوت‌هايي در اجرا و كار كرد براي شما به وجود آورد خود مي‌تواند يكي از مهم‌ترين دلايلي باشد كه پنجره خود را با پنجره upvc دوجداره يا سه جداره عوض كنيد.
تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره از نوع شيشه‌ها و نحوه اجراي آن شروع مي‌شود. اين واقعيتي است كه در پنجره هاي سه جداره مانند پنجره هاي دوجداره از شيشه‌هاي وكيوم كارخانه‌اي استفاده نمي‌شود و براي ساختن شيشه سه جداره از رو ش ساخت كارگاهي بهره مي‌گيريم.

 

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

 

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره در اجرا و ساخت

ابتدا كلاف مناسب براي پنجره سه جداره تهيه مي‌شود. اين كلاف توانايي جاي دادن دو اسپيسر و سه شيشه را در خود دارد. شيشه‌ها در ريل خود قرار مي‌گيرند و كاملا فيت مي‌شوند و بعد با يك پمپ مكش قوي خلع بين شيشه‌ها به وجود مي‌آيد. سپس با استفاده از گازي خنثي ميان اين شيشه‌ها پر مي‌شود.
اما در پنجره‌هاي دوجداره مي‌توان از شيشه‌هاي وكيوم شده در كارخانه استفاده كرد. اين دسته از شيشه‌ها تقريبا گاز خنثي خود را از دست نمي‌دهند و كيفيت بالا‌تري دارند.
در مقاله قبلي ما توضيح داديم كه بهترين كاربرد پنجره سه جداره براي كنترل سر و صدا است و استفاده از آن براي گرما و سرما چندان معني دار نيست، زيرا سرما كه اصلي‌تري دليل استفاده از پنجره UPVC است چه در استفاده از پنجره دوجداره و چه در استفاده از پنجره سه جداره به هيچ عنوان به داخل خانه نفوذ نمي‌كند و اساسا ايران تا آن اندازه‌اي سرد نمي‌شود كه با پنجره‌هاي سه جداره بخواهيم جلوي سرماي آن را بگيريم.

مقاومت ساختمان

تفاوت پنجره دوجداره با سه جداره در وزن آن نيز معني دار است. با استفاده از پنجره سه جداره شما عملا بيشتر اجزاي پنجره خود را دو برابر كرده‌ايد و به تبع آن وزن پنجره شما هم بالا مي‌رود. موضوعي كه براي معماران چندان خوشايند نيست. اما اگر ساختمان شما از مقاومت بالايي برخوردار باشد، مي‌تواند اين وزن اضافي را كاملا تحمل كند. پس براي تحمل تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره اول به مقاومت و سن بنا نگاه مي‌شود. ساختمان‌هاي قديمي كه افت در ديوارهاي خود دارند و يا در و پنجره‌هاي آنها تاب برداشته است به هيچ عنوان كانديداي خوبي براي استفاده از پنجره سه جداره به حساب نمي‌آيند.
ديگر موضوعي كه تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره را بسيار نمايان مي‌كند، توانايي كار گذاشتن آنها است. پنجر‌ه‌هاي سه جداره چون كلافي بزرگتر و در عين حال سنگين تر از پنجره هاي دوجداره دارند، عملا كار گذاشتني سخت تر هم دارند. زير سازي، آب بندي و وكيوم سازي آنها مشكل تر است و اجراي آن احتياج به ابزار دقيق‌تري دارد. همين سبب مي‌شود در خانه‌هاي قديمي و يا حتي نوساز، پنجره هاي سه جداره را با روش‌هاي تخريب كم نصب نكنند، مگر استثناءهايي كه كاملا به نظر نصاب بستگي دارد.
تراز بودن زير سازي، همين طور جنس كلاف‌هاي قديمي همه و همه سبب مي‌شود كه از تصميم نصب بدون تخريب پنجره سه جداره منصرف شويم.
تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره عملا در يك موضوع بسيار مهم وجود دارد و همين سبب مي‌شود كه تمام سختي‌هاي نصب و اجرا و البته هزينه‌هاي آن را به جان بخريم و آن هم عايق كامل اين پنجره در برابر سر و صدا است.
تهران و برخي از شهرهاي بزرگ ايران، اين روزها به اوج سر و صدا رسيده‌اند. گاهي در مسيرهايي كه ماشين‌هاي سنگين تردد مي‌كنند خواب بر چشمان شما حرام مي‌شود. همين هم سبب مي‌شود كه در بيشتر مواقع پنجره سه جداره را بر پنجره دوجداره ترجيح دهيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.