تعويض شيشه پنجره هاي دوجداره

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

تعويض شيشه پنجره هاي دوجداره

۴ بازديد

در يك كارخانه ساخت و نصب محصولات upvc اندازه گيري ابعاد پنجره‌ هاي upvc ، بسيار مهم است. اين كه پنجره‌هاي شما به چه صورتي طراحي، ساخته و اجرا شود به همان اندازه‌گيري اول بستگي دارد. از اين رو در ايران upvc افراد بسيار متبحري را براي اندازه گيري ابعاد پنجره‌ هاي upvc در نظر گرفته‌ايم.
اما نكات بسيار مهمي‌ براي اندازه‌گيري ابعاد پنجره upvc وجود دارد كه در ادامه اين مطلب به آنها مي‌پردازيم. شما چه سفارش دهنده اين مدل از درب و پنجره‌ها باشيد چه نصاب اين پنجره‌ها، بايد در اندازه گيري ابعاد پنجره هاي upvc يك سري از نكات را رعايت كنيد.
از آنجايي كه آب بندي درب و پنجره upvc به شدت در كيفيت آن اهميت دارد و كساني كه اين مدل پنجره‌هاي را سفارش مي‌دهند به دنبال بالاترين كيفيتي در آب‌بندي پنجره‌ خود هستند. اين واقعيت دارد كه كيفيت پروفيل و برش‌هاي آن اصلي‌ترين مواردي است كه در آب‌بندي درب و پنجره upvc تأثير مي‌گذارد. اما بهترين پرو‌فيل‌هاي و قويت‌ترين ساخت‌هاي براي پنجره‌هاي upvc باز نمي‌تواند ضعف در اندازه‌ گيري ابعاد پنجره‌ هاي upvc را پوشش دهد.

اندازه گيري ابعاد پنجره هاي upvc

مهم‌ترين مواردي كه بايد در هنگام اندازه گيري پنجره‌ هاي upvc لحاظ كرد

اين كه پنجره شما قرار است روي چهارچوب‌هاي قديمي يا روي بستر خام آجري نصب شود مهم‌ترين موضوع در دقت اندازه گيري است. در خانه‌هايي كه هنوز درب و پنجره نصب نشده و در حال ساخت هستند، اندازه گيران ايران يو پي وي سي ابتدا به تراز بودن بستر نصب مي‌پردازند. گاهي استفاده از يك پروفيل آلومينيومي به عنوان بستر كار مي‌تواند كيفيت نصب را دو برابر كند. بعد ايجاد تراز كامل در بستر موانع محيطي باز و بست پنجره‌ها محاسبه مي‌شود، براي همين بهترين زمان براي اندازه گيري ابعاد پنجره‌ يو پي وي سي زماني است كه ديوارها و سقف‌ها كاملا ساخته شده و سقف‌ها و ديواره‌هاي كاذب كار گذاشته شده باشند.
انعطاف در طراحي يكي از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي اين نوع از پنجره‌ها است. اصلي‌ترين دليل كه دست طراحان را براي طراحي پنجره‌هاي upvc باز مي‌گذارد، نوع يراق آلات و لولاهاي اين گونه پنجره‌هاست. در اندازه گيري‌ درب و پنجره upvc طراح حرفه‌اي شما جهت باز بست، لولا‌ها و لنگه‌هاي باز شونده را حساب مي‌كند. فرض كنيد كه پنجره شما عملا در فضاي باز و بسته شدن با مانعي افقي يا عمودي رو به رو شود. در اين حالت برطرف كردن اين موانع كار بسيار مشكلي است. زيرا بايد ديوار يا سقف كاذب موجود را تخريب كنيد. اين موضوع در بسياري موارد براي بادبند‌هاي ضد زلزله ساختمان پيش مي‌آيد.
حال اگر در اندازه گيري ابعاد پنجره هاي upvc به درستي انجام شده باشد و طراحي مناسب محيط شما صورت پذيرفته باشد، از اشكال گوناگون پنجره‌هاي upvc در ساختمان شما استفاده مي‌شود و مشكلات طراحي محيطي شما كاملا برطرف مي‌شود.
نكاتي كه تا به حال درباره اندازه گيري ابعاد پنجره هاي upvc گفته شد براي زماني بود كه اين پنجره‌ها را به صورت ديفالت ساختمان و در هنگام ساخت تهيه ببينند.
اما وقتي ساختماني را بازسازي مي‌كنيد شرايط اندكي متفاوت است. در اين حالت ترازهايي كه از آن ياد كرديم در بيشتر مواقع برقرار نيست. البته بسته به آن كه درب و پنجره قبلي از پروفيل‌هاي فولادي يا آلومينيومي ساخته شده باشند.
بستر به وجود آمده، كار ما را تا حد زيادي حل مي‌كند. اما در هنگام اندازه گيري ابعاد پنجره هاي upvc بايد حتما به شكم دادن درب و پنجره هاي آلومينيومي و حتي فولادي بايد توجه كرد. ساختمان‌هاي بالاي 12 سال ساخت در طبقات پاييني دچار افت شده‌اند و اين افت منجر به فشار به چارچوب‌هاي پنجره‌هاي قديمي مي‌شود . در اين حالت پنجره از قاب و شاخ داخل ديوار بايد خارج شود تقويت ديوارها نيز لازم است تا با خارج كردن پنجره از ديوار ديوارها دچار ريزش نشود. اندازه گيري‌ها بعد از اين روش صورت مي‌گيرد و ابعاد دقيق پنجره‌ها با اندكي تخريب سنجيده مي‌شود.
حتما به ياد داشته باشيد كه عدم باز و بست درست درب و پنجره‌هاي قديمي يكي از مهم ترين نشانه‌هايي است كه براي افت ديوارها و بنا در پنجره‌هاي قديمي ديده مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.