استاندارد توليد درب و پنجره UPVC مشهور به استاندارد ۶۸۴۰

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

استاندارد توليد درب و پنجره UPVC مشهور به استاندارد ۶۸۴۰

۴ بازديد

در مطالب قبلي سايت ايران يوپي وي سي درباره استاندارد پروفيل هاي upvc صحبت كرديم، اين استاندارد در كشور آلمان تدوين شده بود و كاملا جنبه بين المللي داشت. اما همان طور كه براي ساخت و نصب پروفيل‌هاي upvc استاندارد ملي وجود دارد؛ استانداردي هم براي توليد درب و پنجره upvc وجود دارد. استاندارد توليد درب و پنجره upvc به استاندارد 6840 معروف است . اين استاندارد توسط سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران تهيه شده و در نصب و ساخت انواع درب و پنجره upvc كاملا لازم الاجرا است.

استاندارد توليد درب و پنجره UPVC


اين استاندارد به تست‌هاي مختلف از پروفيل‌هاي upvc مي‌پردازد. اما كلا به چند دسته اصلي تقسيم مي‌شود.
· پروفيل اصلي
· پروفيل ثانويه
· سطح قابل رويت
· مواد قالب ريزي شده

تفاوت و شباهت استاندارد 6840 و BS EN 12608

اين واقعيتي است كه اگر شما بهترين پروفيل‌هاي upvc را نيز داشته باشيد ولي اگر آنها به صورت استاندادري نسازيد، عملا هم جنس را به هدر داده‌ايد و هم پول خود را. در استاندارد BS EN 12608 شما تست‌هاي بسيار زيادي را براي مقاومت و كيفيت ساخت پروفيل‌ها انجام مي‌داديد. در استاندارد توليد درب و پنجره يو پي وي سي موسوم به 6840 هم شما تست‌هاي بسياري براي مقاومت پروفيل‌ها داريد اما اين تست‌ها در انواع برش‌هاي عرضي، اوريب و فارسي اين پنجره‌ها انجام مي‌شود.
پروفيل‌هاي اصلي كه بار وزن اصلي درب و پنجره‌ upvc را بر خود تحمل مي‌كنند بايد در انواع برش‌ها و زواياي كار شده مختلف وزن را تحمل كنند و دچار خم شدگي و شكم دادگي نشوند.
همين طور استاندارد توليد درب و پنجره upvc براي تمام پروفيل ها اعم از اصلي، ثانوي و سطح قابل رويت حدود دقيقي را براي مقاومت در برابر حرارت در نظر مي‌گيرد.
حرارت و برودت دو موضوعي است كه در استاندارد توليد درب و پنجره upvc به شدت مورد توجه است زيرا شرايط آب و هوايي تمام پروفيل‌هاي تقلبي را دچار مشكلاتي مانند تركيدگي، افت رنگ و خم شدگي مي‌كند.
ديگر موردي كه در استاندارد توليد درب و پنجره upvc به شدت مورد توجه قرار مي‌گيرد بحث مقاومت در برابر ضربه است. شكنندگي پروفيل‌ها در برابر ضربات معمولي و ضرباتي كه توسط ابزرا‌هاي سبك، مانند چكش وارد مي‌شود مي‌تواند آنها را به بهترين موضوع براي سرقت خانه‌ها بدل كند. اگر درب و پنجره upvc شما با ابزاري سبك مانند يك اره برقي دستي، چكش و ديلم بشكند، به راحتي راه نفوذ سارقان را به دورن منزل يا محل كار باز مي‌كند. به ياد داشته باشيد كه به واسطه آن كه كلاف‌هاي upvc امكان جوش آهن را از شما سلب مي‌كند، امكان جوش دادن نرده محافظ را روي پنجره‌ها نداريد و اين بسيار مهم است كه پنجره شما با فشار معمولي و حتي زياد اهرم‌ها خم نشود يا نشكند. از اين رو گاهي حتي در برخي از پنجره‌‌ها امكان كار گذاشتن ميله‌هاي فولادي درون پروفيل upvc وجود دارد.
استاندارد توليد درب و پنجره upvc همين طور براي زيبايي معيار‌هايي دارد. تست‌هاي حرارتي روي پروفيل‌هايي كه در قسمت نمايي پنجره‌ قرار دارند انجام مي‌شود تا دريافت شود كه در دماهاي معمول مانند دماي اوج تابستان يا دماي اوج زمستان اين پروفيل‌ها تغيير رنگ و يا تغيير شكل مي‌دهند يا نه، البته تست فشار و ضربه روي اين دسته از پروفيل‌ها انجام نمي‌شود، زيرا اين دسته از پرفيل‌ها از نظر استاندارد توليد درب و پنجره upvc در استحكام درب و پنجره ساخته از upvc نقشي ندارد و تنها جنبه تزئيني كار را به عهده دارند.
از هر شركتي خريد مي‌كنيد، بخواهيد موارد مهم يا شده در اين مقاله را بر روي پنجره‌ها انجام داده باشد و نتايج را به شما اعلام كند. همان طور كه گفته شد ايمني اين دسته از پنجره‌ها دربرابر سرقت و همين طور مقاومت در برابر سرماي و گرما و فشار همه به رعايت استاندارد توليد درب و پنجره upvc 6840 بستگي دارد. ‌

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.