انعطاف درب و پنجره UPVC در طراحي ساختمان

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

انعطاف درب و پنجره UPVC در طراحي ساختمان

۸ بازديد

يكي از بهترين ويژگي‌هاي درب و پنجره upvc انعطاف پذير بودن آنها در طراحي است. در اين مطلب از سايت ايران يو پي وي سي مي‌خواهيم به انعطاف پذيري درب و پنجره upvc در طراحي ساختمان بپردازيم.
منظور از انعطاف پذيري، مفهومي است كه در آن شما بر اساس محيط به تغييرات در متريال درب و پنجره خود بپردازيد، تا آن پنجره يا دربي كه براي محيط خود آماده مي‌كنيد، عملا در اوج سازگاري با محيط باشد. اين سازگاري خيلي اوقات با ايده‌هاي معماري هم در ارتباط است. استفاده از چند يا يك ايده در معماري مي‌تواند به زنجيره‌اي از اتفاقات منجر شود كه تغيير در ظاهر درب و پنجره upvc يكي از آن اتفاقات است.
اما به ياد داشته باشيد كه اساس يك ساختمان و اسكلت و موارد ايمني يك محيط را به سختي مي‌توان جا به جا كرد. حال آن كه با تغيير در ساختار درب و پنجره upvc خود به راحتي مي‌توانيد اين سازگاري را با سازه اصلي ساختمان به وجود آورد.

انعطاف درب و پنجره UPVC در طراحي ساختمان

سازگاري با موارد ايمني ساختمان

ايمني در برابر زلزله يكي از دغدغه‌هاي همه ماست كه در ايران ساختماني را مي‌سازيم و يا ساختماني را مي‌خريم. يكي از روش‌هايي كه براي ايمن سازي بنا در برابر زلزله كه در پيش گرفته مي‌شود، كم كردن از وزن بناست. اين كه ما در بناهاي خود از متريال‌هاي سبك استفاده كنيم يكي از مهم‌ترين روش‌ها براي ايمن سازي ساختمان هاست.
در زماني كه درب و پنجره فلزي را با انواع پروفيل‌هاي فولادي مي‌ساختند و اين پروفيل‌ها بر اساس وزنشان احساب شده به مشتري فروخته مي‌شند. پر واضح است كه اگر فروشنده محصولات فلزي از فلزي با آلياژ سنگين‌تر استفاده مي‌كرد، مي‌توانست پول بيشتري به دست آورد. از ديگر سو گاهي ديده شده بود كه داخل پروفيل‌هاي توخالي ساخت درب و پنجره، ميلگرد جوش مي‌دادند تا وزن آن بيشتر شود. همين هم هزينه كار را بالا مي‌برد هم وزن ساختمان به طرز بسيار نامطلوبي بالا مي‌برد. اين بالا رفتن وزن بسيار نامطلوب بود زيرا مهندس محاسب بنا، سازه را براي وزني خاص طراحي كرده بود، حال آن كه، به صورت مخفي وزن بسيار بيشتر بر ساختمان تحميل مي‌شد. ديگر فاجعه‌اي كه از اين طريق بر صنعت ساختمان تحميل شد، اين بود كه با بالا بردن وزن پروفيل‌هاي فلزي، مي‌توانستند از پروفيل‌هاي لاشه و پوسيده هم در ساختمان استفاده كنند.

 

با ورود درب و پنجره يو پي وي سي به صحنه ساختمان ايران بساط وزن كردن آهن‌هاي درب و پنجره برچيده شد و حالا اين متريال بي‌دردسرهاي قبلي در ساختمان كار مي‌شود. حالا شما با استفاده از درب و پنجره upvc مي‌توانيد بهترين وزن ساختمان را بي‌ترس از تقلب در وزن براي ساختمان خود فراهم آوريد. اوج انعطاف پذيري اين متريال زماني است كه درب و پنجره فلزي يك ساختمان كهنه مي‌پوسد و ديگر به هيچ عنوان در برابر سرما و گرما و حتي آب باران عايق نيست. در اين حالت شما به متريالي احتياج داريد كه با حداقل تخريب بتواند جاي پنجره‌هاي قديمي را بگيرد. درب و پنجره upvc اين امكان را دارد كه حتي روي سطحي كه براي نصب آن طراحي نشده است نصب شود. اصلي‌ترين دليل اين انعطاف هم اين است اين متريال مي‌تواند با انواع روش‌ها شكل پذير شود و از پس تمام ناهمواري‌ها موج و ناترازي سطوح برآيد.
البته در اين راه هستند سطوحي كه به شدت دچار مشكل مي‌شوند و به واسطه انواع پوسيدگي تحمل وزن درب و پنجره upvc را ندارند در اين حالت تخريب كمي بيشتر مي‌شود اما كيفيت كار به شدت بالا مي‌رود.
ديگر موضوعي كه با انعطاف متريال درب و پنجره upvc در خدمت مقاوم سازي ساختمان قرار مي‌گيرد تغيير هندسي پنجره‌هاي upvc براي كار شدن در اطراف بادبندهاي ضد زلزله است. اين باد بندهاي بين ستون‌هاي ساختما كار مي‌شود و در بسياري مواقع جايي كه مناسب نصب پنجره است با يك بادبند واجه مي‌شويم . متريال upvc اين امكان را دارد كه براي نصب به شكلي مانند مثلث هم در آيد تا در اين قسمت كار شود. اين در حالي است كه در روش هاي قديمي به حذف بادبند‌هاي مي‌پرداختند.

استفاده از درب و پنجره upvc روش هاي گوناگوني از معماري داخلي و خارجي بنا را براي شما امكان پذير مي‌كند. با مقالات سايت ايران يو پي وي سي همراه باشيد تا اين ايده ها را با شما به اشتراك بگذاريم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.