تعمير درب و پنجره upvc

ايران يو پي وي سي يكي از بزرگترين و مورد اعتمادترين نام ها در صنعت توليد درب و پنجره دو جداره upvc

تعمير درب و پنجره upvc

۱۵ بازديد

هر چيزي را كه ما روزي نصب مي‌كنيم و از آن استفاده مي‌‌كنيم روزي هم خراب مي‌شود. اين قانون طبيعت است. اما تعمير پذير بودن جنسي كه شما مي‌خريد به شدت مهم است. سوال اينجاست تعمير درب و پنجره upvc تا چه حد امكان پذير است.
به اين سوال بايد بعد از اين نكته جواب داد كه تعمير درب و پنجره upvc كي لازم مي‌شود. اين دو سوال و بيشتر از اينها را در اين مقاله وبلاگ ايران يو پي وي سي جواب مي‌دهيم.
از نظر اصولي درب و پنجره upvc و البته آهني اجناسي هستند كه از دوام و قدرت بسيار بالايي برخوردارند. پنجره‌هاي upvc در برابر آتش مقاومند و گرما و سرما و عوامل بازي و اسيدي مانند باران‌هاي اسيد و حتي شستشو با موارد قليايي و اسيدي ملايم آنها را تخريب نمي‌كند. پوسيدگي هم چندان در آنها راه ندارد چون اساسا مواد زيست تخريب پذيري نيستند كه طبيعت بتواند آنها را تجزيه كند. اولين و اساسي‌ترين مزيت درب و پنجره upvc به ديگر مواد هم همين است. شما هرچقدر هم كه درب و پنجره فلزي خود را خوب رنگ كنيد و در زير لايه هاي ضخيمي از بتونه نقاشي بپوشانيد، باز هم تماس باران با اين پنجره‌ها موجب پوسيدگي آنها مي‌شود. عمر و كيفيت پنجره‌هاي فلزي آنچنان است كه اگر روزي بخواهيد دست به بازسازي خانه‌خود بزنيد اولين جايي كه به تعويض آن مي‌پردازند، درب و پنجره‌هاي فلزي هستند.

تعمير درب و پنجره upvc

اما درب و پنجره upvc هم در برابر برخي عوامل آسيب پذيرند. يكي از اين عوامل ضربه‌هاي شديد است. ضربه‌هاي شديد باعث شكستگي، ترك و گاهي تاب برداشتن كلاف‌هاي پنجره مي‌شوند. خبر خوب اين است كه در دو حالت اول يعني ترك و يا شكستگي‌هاي موضعي كيفيت كار درب و پنجره‌هاي upvc از بين نمي‌رود و فقط به اصطلاح اين قسمت از خانه شما از ريخت مي‌افتد. از اين رو اقدام فوري براي تعويض اين پنجره‌ها لازم نيست. چند لايه و چند كاناله بودن اين كلاف‌هاي سبب مي‌شود كه با شكستن گوشه‌اي از درب و پنجره upvc خلل چنداني در كاركرد آنها به وجود نيايد. البته اگر اين شكستگي در قسمت باز شونده درب و پنجره شما باشد كار سخت شده و نياز فوري به تعمير درب و پنجره upvc كاملا حس مي‌شود. زيرا با خلل در اين قسمت از درب و پنجره شما مشكل هر روز بيشتر مي‌شود.
اصطكاك در لنگه‌هاي باز شونده به همراه اتصال يراق آلات متصل به اين بخش از پنجره در صورت شكستگي موجب بدتر شدن وضعيت مي‌شود.
روش‌هاي زيادي براي ترميم پنجره‌هاي upvc وجود دارد اما بهترين روش براي تعمير درب و پنجره upvc باز كردن و تعويض بخشي است كه آسيب ديده است. فريم يا قاب پنجره شما از چندين بخش ساخته شده است كه همگي در هم چفت مي شوند و با پيچ‌هايي به يك ديگر متصل مي‌گردند. باز كردن پنجره پي وي سي كار كسي است كه در نصب آن مهارت دارد. از اين رو به هيچ عنوان توصيه نمي‌كنيم كه به صورت شخصي به باز كردن درب و پنجره خود بپردازيد.
استفاده از آچار‌هاي مناسب براي باز كردن يك پنجره مي‌تواند بسيار مهم است و همين طور مهارت سوار كردن قطعات. همه اين مهارت‌ها براي تعمير درب و پنجره upvc به خاطر اين است كه در باز و بست قطعات امكان هرزشدن آنها بسيار بالا است فقط چند فشار نامناسب احتمال هرزشدن جاي پيچ‌ها و بسيار بالا است.
ديگر راهي كه مي تواند برخي شكستگي‌هاي جزئي را در درب و پنجره upvc ترميم كند. استفاده از فوم‌‌هاي تزريقي است. فوم‌هايي كه در بسياري از رنگ و ابزار فروشي‌ها يافت مي‌شود. براي اين شكاف پنجره upvc را با اين فوم‌ها بپوشانيد، به يك كاردك هم نياز داريد فوم با تماس با هوا از بسته خود خارج مي‌شود پس بعد از باز كردن بسته بايد سريع آن را در شكاف قرار دهيد. پس با كاردك به زاويه دادن به آن بپردازيد. فوم به سرعت خشك مي‌شود و به صورت موقتي مي تواند شكاف به وجود آمده در پنجره را بپوشاند. اما توجه داشته باشيد پنجره شما با تزريق فوم چندان جالب نمي‌شود. از ديگر سو كار كردن با فوم سبب مي‌شود در تعويض قطعه آسيب ديده هم مشكلي نداشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.